כרים בנזמה, חלוץ נבחרת צרפת לשעבר ואחד מכוכבי הכדורגל הגדולים של העשור האחרון, ידוע לא רק בזכות הביצועים שלו על הדשא (238 שערים ב-439 שערים במדיי ריאל מדריד, כולל 5 זכיות באלופות ו-4 זכיות בלה ליגה), אלא גם בזכות אהבתו הגדולה לרכבי יוקרה.
בתקופתו בבירה הספרדית, בנזמה נצפה לא פעם כשהוא נוהג במכוניות מהשורה הראשונה של עולם הרכב, כאשר הרכב הבולט והיוקרתי ביותר שבו נהג היה הבוגאטי שירון – מכונית-על נדירה שמאפיינת את האלפיון העליון של התחום.
למי שאינו מכיר, מדובר בכלי רכב עוצר נשימה, בעל מנוע בנפח 8.0 ליטרים, עם ארבעה מגדשי טורבו, אשר מייצר הספק עצום של 1,500 כוחות סוס. המהירות המרבית של המכונית הזו עומדת על 420 קמ״ש, והיא מסוגלת להאיץ מ-0 ל-100 קמ״ש תוך 2.5 שניות בלבד – נתונים ששייכים כמעט לעולם האווירונאוטיקה (היום בעולם הרכב יש כבר ירידה מ-2 שניות, אבל זה עדיין נתון מטורף לרכב מלפני מספר שנים).
מאז המעבר שלו לאל-איתיחאד מערב הסעודית, במסגרת חוזה עתק שמוערך בכ-100 מיליון אירו לעונה, נראה שבנזמה נטש במידת מה את הבוגאטי שלו לטובת שלושה רכבים אחרים, אותם הוא מציג, בין היתר, בחשבון האינטסגרם שלו, אשר כבר חצה את רף ה-75 מיליון העוקבים.
כרים בנזמה (רויטרס)הרכב הראשון הוא למבורגיני רבולטו (Revuelto), סופרקאר היברידי חדשני מבית היצרן האיטלקי, המצויד במנוע שמפיק 1,015 כוחות סוס. מדובר ברכב שמזכיר את המסורת של למבורגיני אך משלב טכנולוגיות הנעה חדשות, כאשר מנוע V12 משולב עם מערכת חשמלית מעניקים לו עוצמה יוצאת דופן.
הרכב השני באוסף הוא הפרארי פורוסאנגואה (Purosangue), הדגם הראשון של פרארי בקטגוריית רכבי הפנאי (SUV). בניגוד לרוב רכבי ה-SUV שמיועדים לשימוש משפחתי בלבד, מדובר ברכב ספורטיבי עם מנוע V12 שמפיק 725 כוחות סוס ומאפשר לו להגיע למהירות מרבית של 310 קמ״ש – נתון נדיר ברכבי פנאי.
הרכב השלישי הוא הרולס-רויס ספקטור (Spectre), רכב קופה יוקרתי וחשמלי של רולס-רויס, מהפכני בהיותו הדגם החשמלי הראשון של החברה הבריטית. הוא כולל מערכת הנעה שמספקת 585 כוחות סוס, עיצוב אלגנטי, ותא נוסעים מהודר המצופה בעור איכותי ומאובזר במספר פרטים מוקפדים. הספקטור מסמל את המעבר של עולם היוקרה אל העידן החשמלי, מבלי לוותר על אף פרט מסורתי שמזוהה עם רולס-רויס – החל בשעון האנלוגי שעל הדשבורד וכלה בידיות דלתות שמופעלות בלחיצת כפתור.
שלושת הרכבים המדוברים (אינסטגרם)שלושת הרכבים הללו מייצגים שלוש קטגוריות מובהקות באוסף שלו: סופר-ספורט, SUV יוקרתי, ורכב קופה חשמלי מפואר, אך לאחרונה, נראה שבנזמה החליט להשלים את הרביעייה עם קטגוריה רביעית – סדאן עוצמתית. מדובר בב.מ.וו M5 החדשה, אחת ממכוניות הסדאן הספורטיביות החזקות ביותר שיוצרו אי פעם. דגם זה של M5 מצויד במערכת הנעה היברידית-נטענת (Plug-in Hybrid), שמספקת הספק של 727 כוחות סוס, ומאפשרת תאוצה מ-0 ל-100 קמ״ש בתוך 3.5 שניות בלבד. עם חבילת M Driver, מהירותו המרבית של הרכב יכולה להגיע ל-305 קמ״ש – נתון שלא נופל ממכוניות-על “טהורות”.
ה-M5 למעשה מייצגת איזון קלאסי בין רכב מנהלים לרכב ספורט, שכן לצד המקום לחמישה נוסעים, תא המטען המרווח, ורמות הגימור הגבוהות – היא עדיין יכולה להתמודד במסלול מירוץ מבלי למצמץ. מדובר ברכב שעלותו בספרד עומדת על כ-164 אלף אירו – פחות מהסכום שבנזמה מרוויח, על פי הערכות, ביום עבודה בודד בלבד (נשאר לו על פי ההערכות עודף של כ-110 אלף אירו).
אגב, אוסף הרכבים של בנזמה כולל לא רק את ארבעת הדגמים שצוינו – למבורגיני, פרארי, רולס-רויס וב.מ.וו – אלא גם רכבים נוספים מן העבר, כמו הבוגאטי שירון, מכוניות מרצדס AMG שונות, ואף רכבי שטח יוקרתיים של לנד רובר וג’יפ.
רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור האזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה
הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.