איתי מנטש
|
כמו בכל שנה, אחד מרגעי האושר הגדולים ביותר של גיימרים בתחום הספורט הוא רגע ההכרזה על משחק חדש והרגע שבו הוא יוצא לשוק וניתן להתרשם מהשינויים, אך האם תם עידן? על פי ראיון שערך היום (חמישי) מנכ"ל EA Sports, אנדרו וילסון יכול להיות שזה מתקרב, יותר מהר מהמצופה.
כאמור, בראיון עמו אמר אחד וילסון, מהקובעים והחזקים בחברה: “אנחנו נמצאים בתקופת זמן עולמית בה קל יותר להעביר את הקוד של המשחק ממקום למקום, ככה שנוכל לתת תמיכה 365 ימים בשנה, 24 שעות ביממה ונוכל לוותר על הוצאת מהדורה שנתית למשחקינו". לדוגמא נוכל לקחת את גרסת המובייל של משחק הפוטבול Madden שיצאה לראשונה לפני שלוש שנים ומאז רק מעודכנת מדי שנה בתחילת העונה. בנוסף, לחברה כיום יש שירות שקרוי 'EA access', שעלותו הינה 5 דולר בחודש ומאפשר ללקוחות גישה למאגר משחקים של החברה, כמו גם למשחקים חדשים, אך רק חצי שנה לאחר יציאתם הראשונית לחנויות.
אחת הסיבות העיקריות לביצוע מהלך שכזה, הוא המעבר הגדול בשנים האחרונות מקניית משחק בגרסה הפיזית שלו לבין רכישה בחנות דיגיטלית של הפלייסטיישן או של האקס בוקס, דבר שלעתים מייתר את העותק הפיזי. אמנם עדיין לא צוינו מחירים או אופציות שונות לשירות החדש המתכונן בחברה, אך אין ספק שבמרוצת השנים הדבר יהפוך לאפקטיבי במיוחד עבור החברה ואף יבטיח להם הכנסה מהאנשים שיבקשו לעדכן את המשחק.
למרות זאת, יש לזכור שהמשחק עדיין יעבור תהליך טבעי של התיישנות, בין אם מנוע המשחק ובין אם הגרפיקה שלו שתישאר מאחור, אז עדיין במובן מסויים יהיה צורך בהוצאה של כותר חדש, פשוט לא בטוח שכל שנה מחדש.