מכבי חיפה הראתה לעצמה איך לוקחים אליפות ואיך לא לוקחים אליפות בשתי מחציות שוניות. במחצית הראשונה איך לא לוקחים ובשנייה איך כן. זה חומר מעולה למחשבה עבור ברק בכר, שהוכיח הערב בפעם המי-יודע-כמה עד כמה הוא מאמן גדול ועד כמה הוא מספר 1 בישראל.
יכולת הגמישות המחשבתית של בכר, היכולת להשתמש בסגל השחקנים ולא להיות מקובע על שיטת משחק אותה הוא הכין במהלך השבוע ולא עבדה, היכולת להשתמש בשחקנים שלו, בין אם שחקני התקפה או הגנה, בכל רגע נתון לטובת הקבוצה והשגת המטרה היא הרבה מעל כולם בליגה.
זה עומד בניגוד למאמן מכבי תל אביב, שלזכותו ייאמר שלא היה לו מספיק זמן להכיר את הכדורגל הישראלי וכל השחקנים, אבל להגיב במהלך המשחק, או יותר נכון לא להגיב כמו שהוא לא הגיב, זה לא משהו שמעיד על אחד המאמנים הגדולים שהיו פה. אבל ניתן לזמן לעשות את שלו מבחינה זו
מכבי חיפה הוכיחה את עליונותה מבחינה מקצועית בכל מה שקשור בעיקר בחלק ההתקפי בחלק השני של המשחק, כמשעל כולם בולט עומר אצילי, לדעתי השחקן מספר 1 בארץ היום. היכולת שלו להשפיע על מה שקורה במכבי חיפה כשהוא טוב ועם הכדור היא פשוט מדהימה והיא זו שסוחפת את מכבי חיפה לאליפות, עד למשחק מול באר שבע, שהוא הקלאסיקו האמיתי השנה.
מבחינת מכבי ת”א, אם לא היה לה את דניאל פרץ בשער הערב, התוצאה הייתה יותר קרובה לתבוסה מאשר להפסד 3:2. אני חושב שפרץ הוכיח פעם נוספת למי שלא היה לו ברור שהוא שוער העתיד או יותר נכון שוער ההווה של הכדורגל הישראלי, גם של מכבי ת”א וגם של נבחרת ישראל.
עוד נקודה למחשבה היא הכושר הגופני של השחקנים. מוזר ששחקני מכבי ת”א נפלו מהרגליים בחצי השני, חלקם יצאו עם מתיחות שרירים, ראו את האטת הקצב בין החצי הראשון לשני. כל זה בניגוד מוחלט למכבי חיפה, ושאפו לצוות הכושר - השחקנים רק הגבירו את הקצב ככל שהזמן חלף, אפשר לראות את העבודה שעושים בשני המועדונים בנושא הזה.
אין מה לעשות, מכבי ת”א היום לא נמצאת ברמה של מכבי חיפה, היא צריכה לבנות ולהיבנות לקראת השנים הבאות עם הרבה צעירים שיש שם והם יכולים לעשות את זה. אבל זה הזמן של מכבי חיפה, הם עושים את זה “ביג טיים” כל פעם.
כל קלאסיקו כזה עם הרבה קהל וקצב מדהים נותן לנו אמונה מחדש בכדורגל הישראלי, זה מה שיש לנו ואותו אנחנו אוהבים. צריך להוריד את הכובע בפני ברק בכר, גיא צרפתי, כל הצוות המקצועי, כל שחקני מכבי חיפה והקהל של מכבי חיפה על תצוגת כדורגל מצוינת, במיוחד בחצי השני.