יום חמישי, 03.10.2024 שעה 07:34
צביקה שרף

החולשות נותרו בעידן בגאצקיס

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: למרות הכרזותיו של המאמן החדש, ההגנה נותרה זוועתית ואין לקבוצה מחויבות ומשמעת. במכבי תל אביב האגו גובר על ההיגיון

עם חילוף המאמנים הרביעי העונה ואחרי חמישה הפסדים רצופים ביורוליג, כל השחקנים במכבי תל אביב הבינו השבוע כי הם חייבים להתחיל לנצח. התוצאות של הקבוצה מתחילות לפגוע גם במוניטין של השחקנים עצמם ואין על מי לזרוק את האחריות, וזה מבלי להתייחס למי שהרכיב את הקבוצה.

בכל הליגות באירופה השנה אין תקדים לחילופי ארבעה מאמנים. גם אם המדקדקים יאמרו כי רק שלושה הוחלפו, גם זה לא קרה בשום קבוצה וזה אומר הרבה דברים. נכון, מאמן חדש מקנה לכאורה אווירה חדשה לזמן קצר, אך השאלה היא כמה זמן זה יחזיק מעמד, כי האגו גובר על ההיגיון ועודף שחקנים בעמדות מסוימות גורם לבעיות גלויות ונסתרות.

יחסי הציבור עבדו שעות נוספות בעיקר אחרי הניצחון בראשון לציון. אין קשר בין המשחק בתחילת השבוע למה שקרה היום, כי cיורוליג זו אופרה אחרת וכאן אי אפשר לנקוט בהגנה אזורית נסוגה או לשחק עם ראד כמספר חמש ולהצליח, כי המעבר לאזורית היום הביא לספיגה של שלוש שלשות. משחק ללא מאיק צירבס וקולטון אייברסון, עם ויקטור ראד ואולי עם קווינסי מילר כמספר חמש נראה רע – וכאן נדרשות יכולות הגנתיות גבוהות ואגרסיביות, מאבק עיקש על ריבאונד, הגנה ברמה אחרת וקבוצה שסופגת 101 נקודות – זה למעשה מראה על הגנה חלשה ועל תכנית משחק שהייתה צריכה להאט את באסקוניה וכשלה.

איינרס בגאצקיס (נעם מורנו)איינרס בגאצקיס (נעם מורנו)

הריבאונד הוא נקודת חיסרון במכבי כבר זמן רב, חיסרון שנראה שלא נלקח מספיק בחשבון בבניית הקבוצה. רבות דובר השבוע על מי ואיך ישותף ביורוליג עם העברת הקבוצה לבגאצקיס והדיווחים שהוא קיבל מהצוות המקצועי. אז ראד ומקל המוכרים לו מניז’ני נובגורוד עלו בחמישייה ביחד עם אנדרו גאודלוק, אייברסון וסילבן לנדסברג, אותה חמישיה שעלתה גם בליגה, כי קשה לשחק עם שתי קבוצות שונות.

יחד עם זאת, הלטבי שיתף 11 שחקנים כבר במחצית הראשונה ופניני עלה אחרון, ארבע דקות לסוף, כאשר המשחק היה אבוד. הוא רצה לקנות שקט כשהוא ניסה שסוני ווימס וגאודולוק לא ישחקו ביחד, לפחות בחצי הראשון. בסוף המשחק אגב, השניים שיחקו יחד ולא הייתה הנעת כדור.

את מקל החליף יוגב אוחיון כרכז למספר דקות מועט ולא חזר יותר למגרש - ורק כרכז שלישי עלה סילי, שבסוף קיבל הכי הרבה דקות בעמדה הזו. מילר שותף בחצי הראשון 6 וחצי דקות ובסך הכל 14, אבל זה לא היה הזמן לבצע ניסויים, מכבי הייתה חייבת לנצח את המשחק הזה. הכנסתו לכושר של מילר תיקח זמן ואת זה צריך לעשות לדעתי בליגה.

מילר. אין ניסים, יקח לו זמן לחזור לעניינים (רדאד ג'בארה)מילר. אין ניסים, יקח לו זמן לחזור לעניינים (רדאד ג'בארה)

דווין סמית’, שלא נרשם לליגה כדי שיהיה טרי באירופה, איבד את מקומו בחמישייה ושיחק בסוף כ-22 דקות. מכבי הוכיחה כבר במשחקיה האחרונים נגד צסק”א מוסקבה ודרושפאקה כי היא יכולה לשחק טוב לפרקים ואף הובילה בהפרשים גדולים. גם היום הפגינה יכולת טובה בחלקים מהמשחק.

בגאצקיס צריך ללמוד קבוצה תוך כדי תנועה, הוא זקוק לזמן, אבל אין לו הרבה. המאמן חייב לעלות לשמונה הראשונות. קשה לתכנן ולשלוט בדברים ובמוקדם ובמאוחר חבילת האגו שישנה במכבי נגררת למשחק סוליסטי. כשהכוכב האדום בלגרד מנצחת את צסק”א וכשאוליפיאקוס מנצחת את פנרבחצ’ה - העסק מתחיל לברוח.

ובכן, נכון להיום אותן חולשות שמכבי מציגה כל העונה חזרו שוב. הגנה זוועתית, איבודי כדור בממוצע הרגיל, חולשה בריבאונד. במשך השבוע הוא דיבר על צורך במשמעת ובמחויבות לקבוצה, אך את זה הוא לא קיבל היום. ראיתי אותו בראיון אחרי המשחק, הוא לא חידש הרבה והשבוע ביום חמישי, יהיה אחד המבחנים הגדולים שלו - המשחק נגד דרושפאקה בבית. זו קבוצה שהוא מכיר יותר טוב מאת מכבי. 

השבוע, יש לו יותר זמן אימון, וניצחון פה נגד התורכים הוא חובה. יכול להיות שגם הוא לא יספיק, כי נכון להיום מכבי מתרחקת מהמקום השמיני ואין הנחות לפי שמות. התוצאות יבואו לפי הגנה, לחימה, פעולות למען הקבוצה, ריבאונד, אי ספיגת עבירות טכניות בנקודות קריטיות ומשמעת, ואת זה לא היה כל העונה וגם לא היום.

אסור לפספס
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
נגןהאם קונדה הוא המתלבש הטוב בעולם הכדורגל?
האם קונדה הוא השחקן האופנתי ביותר בעולם?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר