יום רביעי, 02.10.2024 שעה 23:38
צביקה שרף

הלחימה והאחריות עזרו למכבי ת"א לנצח

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: הצהובים היו שקטים מול מדריד המבולבלת. קיין הקשה על דונצ'יץ', תומאס בלט. וגם: מאור חסר הניסיון נזרק למים העמוקים

מכבי תל אביב וריאל מדריד סיפקו בעברן לא מעט משחקים והתמודדויות גדולות שצרובות עמוק בראשם של האוהדים הצהובים. ההגעה של ריאל במצבה הנוכחי להיכל, סיפקה לצהובים את האפשרות לחלום על ניצחון עוד לפני כדור הביניים, כשגם הקהל למוד האכזבות מהשנים האחרונות הריח את ההפתעה הנרקמת לנצח ומילא את מנורה מבטחים.

הקבוצה של נבן ספאחיה התגבשה מעט בשבועות האחרונים, אך מעל הכל הראתה אכפתיות, רוח לחימה, זינוקים על כל כדור ולא חששה לשחק כדורסל אגרסיבי ולוחץ בצד ההגנתי. מן הצד השני, ריאל הפצועה שנותרה עם רוטצייה קצרה, אם כי מוכשרת, הגיעה לת”א עם לוקה דונצ’יץ שסחב אחריו עוד כ-20 סקאוטים מה-NBA ואלו נתנו גם לפייר ג’קסון, נוריס קול וג’ונה בולדן מוטיבציה ואמביציה להראות שיש גם להם מקום בליגה הטובה בעולם.

שחקני מכבי ת"א חוגים (איציק בלניצקי)שחקני מכבי ת"א חוגים (איציק בלניצקי)

יושבי ההיכל זכו לקרב נהדר שהתפתח כבר מההתחלה, כשהשחקנים המקומיים נתנו מעל ומעבר בדרך לניצחון  והשיגו אותו בצדק ועם לחימה בלתי מתפשרת בכל פוזישן, בהליכה בלתי פוסקת לריבאונד ההתקפה ושליטה מוחלטת בו. מכבי ת”א החלה עם החמישייה הרגילה שלה כאשר ג’ון דיברתולומאו, פייר ג’קסון, מייקל רול, ארט פרחוסקי וג’ונה בולדן הפגינו נחיתות פיזית ברבע הראשון וספגו 30 נקודות.

ספאחיה לא התרגש ובעזרת ניהול משחק מצוין התאים את הדרישות במגרש ומעבר לשינויים הרגילים של הכנסת דשון תומאס ואלכס טיוס מהספסל, השארתם במגרש הרבה דקות מעבר לרגיל, על חשבונם של בולדן וברתולומאו הוכיחה את עצמה. אבל מי שהפתיע במיוחד והיה אחד מגיבורי המשחק הוא דיאנדרה קיין, שאומנם קלע רק נקודה אחת, אבל שמר על דונצ’יץ’ והביא הרבה פיזיות למשחק של המארחת כשזינק על כל כדור, עבר בכח על כל חסימה, לא לקח זריקות קשות וגם סיפק אסיסטים נהדרים לטיוס עצמו. תומאס המשיך בשלו והיה בלתי ניתן לעצירה, כשריאל לא הצליחה לעצור אותו וכך גם את רול שהרבה לקחת זריקות אחראיות, שהתווספו לחדירות הקטלניות של ג’קסון וקול במתפרצות.

דשון תומאס ונוריס קול (איציק בלניצקי)דשון תומאס ונוריס קול (איציק בלניצקי)

שטף וקצב המשחק של מכבי ת”א היה מצוין והיו מספר התקפות לתפארת עם חלוקת כדור והנעה נהדרת, בלי החלטות אנוכיות ובעיקר עם הרבה פירגון. בצד השני, כאשר ריאל לא זיהתה את התרגיל לתומאס ולא הביאה שינוי בהגנה עליו, הצהובים המשיכו עם אותו תרגיל והפורוורד השיג סל אחרי סל.

על הפרקט התפתח משחק אגרסיבי עם ריצות מחוף לחוף, כאשר אצל מכבי ראינו שקט ואחריות בזריקות, אל מול השתוללות חסרת שליטה של מדריד. נכון, דונצ’יץ’ הוא שחקן על אבל מכבי התישו אותו ויותר מכך גרמו ליריבה לקחת זריקות לא אחראיות, 34 מתוכן מחוץ לקשת באחוזים רעים. בנוסף לאלה, ריאל חסרה שחקני פנים ומכבי שלטה בצבע, אבל בעונה כזו ארוכה אתה לא מרחם ולא צריך לרחם על יריבתך ועליך לנצל כל חולשה וכך גם עשתה מכבי בחכמה רבה.

דשון תומאס מול לוקה דונצ'יץ' (איציק בלניצקי)דשון תומאס מול לוקה דונצ'יץ' (איציק בלניצקי)

מדובר בניצחון שהחזיר את האמונה בכוחה של הקבוצה והחזיר את האמון שבמגרשך הביתי אתה יכול לגבור על כל יריבה, מה שאבד בשנתיים האחרונות. אגב, גם שילובו של איתי שגב בדקות שפרחוסקי נכשל בשמירה על פיליפ הרייס ובריבאונד, הקפטן היה מצוין ועזר נהדר בהגנה ובמלחמה על הכדורים החוזרים.

דיאנדרה קיין (איציק בלניצקי)דיאנדרה קיין (איציק בלניצקי)

ועוד נקודה – בדרך כלל אינני כותב על השיפוט, אבל היום הייתי המום מהשריקות ההזויות לעומת אי השריקות מול עבירות ברורות, מה שהפך לבלאגן במהלכו השופטים שברו שיא במספר הריצות למוניטור.

כעת הדבר החשוב ביותר עבור מכבי ת”א הוא לרדת לקרקע במהירות ולהתכונן למשחק הבית הבא נגד אנדולו אפס הטורקית, כי הניצחון הזה צריך לתת לה את התנופה הרצויה בהמשך העונה.

לעומת מכבי תל אביב השקטה, המסודרת והמתקדמת ממשחק למשחק, הפועל ירושלים נכנסה לסחרור כאשר הבעלים אורי אלון נתן גיבוי למאמן (וזה נהדר) אבל גם הוא נשבר בסופו של דבר והיה מוכרח לפטר את פוטיס קציקאריס, עשרה ימים אחרי ששחרר בגללו את קרטיס ג’רלס. 

מודי מאור (אורן בן חקון)מודי מאור (אורן בן חקון)

במקומו של היווני התמנה עוזרו הצעי מודי מאור, אותו אני מכיר מקרוב. מודי הוא איש כדורסל נהדר ומחובר לכל מה שקורה בקבוצה. הוא עובד סביב השעון, עסוק בניתוחים וסקאוטינג על כל קבוצה ושחקן יריבים וגם אוהב לעבוד אישית עם שחקנים ומאמין בעבודה קשה.

מאור נכנס עכשיו לשלב חדש בקריירה שלו כמאמן ראשי ונזרק למים העמוקים ללא מצופים וניסיון קודם כמאמן ראשי. ברמות האלה, מודי יצטרך להתמודד עם כל הקשיים ולחבר את האגו בקבוצה ולנתב אותו לכיוונים חיוביים. בנוסף, הוא יצטרך לשנות את מחשבתו ולהבין שעכשיו הוא מקבל את ההחלטות והוא בפוזיציה שונה ממה שהיה בה עד היום. הקבוצה מאז תחילת העונה לא מרשימה וכבר השבוע מחכה לו קרב חשוב ביורוקאפ.

אורי אלון מאוכזב (אורן בן חקון)אורי אלון מאוכזב (אורן בן חקון)

נאחל לו ולקבוצה בהצלחה בדרכם החדשה.

אסור לפספס
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
נגןהאם קונדה הוא המתלבש הטוב בעולם הכדורגל?
האם קונדה הוא השחקן האופנתי ביותר בעולם?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר