יום רביעי, 02.10.2024 שעה 09:39
צביקה שרף

סיבוב רע של מכבי, אובראיינט המאכזב

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: כשמתחילים את היורוליג עם 6:1, אי אפשר להגיד שיש משהו טוב. למכבי אחת ההגנות החלשות ביורוליג, צריך נס כדי לעלות שלב

מכבי תל אביב הגיעה למשחק שחובה מבחינתה לנצח נגד מילאנו, והצליחה. חובב כדורסל אובייקטיבי ראה פה משחק בין שתי קבוצות שסחטו מעצמן את כל מה שיכלו, קבוצות בעלות דגש התקפי יותר מאשר הגנתי, עם יכולת קליעה גבוהה מהשלוש. מכבי קלעה 14 שלשות מ-23 ניסיונות, בעוד לאיטלקים היו 10 זריקות מוצלחות מ-23.

התוצאות של מכבי לא טובות, כשמתחילים עם 6:1 אי אפשר להגיד שיש משהו טוב, חילופי המאמנים קצת עוררו את הקבוצה. יש למכבי את אחת ההגנות החלשות ביורוליג. זה היה אצל ספאחיה וגם אצל ספרופולוס, למרות שהוא שם דגש על כך. בנוסף לכך, התקפית אין יציבות בקבוצה, אין ניצול של שחקני הפנים ויצירת סלים בטוחים לקלעים.

יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)

השחקנים במכבי סובלים מחוסר יציבות. פעם טובים, פעם רעים, וזה חזר על עצמו לאורך כל הסיבוב הזה. למרות שאובראיינט הצטיין בניצחון על מילאנו, הוא מבחינתי השחקן המאכזב בסיבוב הראשון, וסבל יותר מדי מתנודות מבחינת התרומה שלו לקבוצה.

הערב במשחק מול מילאנו, אלופת ישראל שחסרה את טאריק בלאק, קיבלה תרומה מדהימה מג’וני אובראיינט עם 32 נקודות, אבל גם אלכס טיוס וג’ייק כהן עשו עבודה מצד שחקני הפנים. אצל שחקני החוץ, לא היה שחקן שהיה בשיאו, אם כי סקוטי ווילבקין ודיאנדרה קיין קלעו יותר מהאחרים. יאניס ספרופולוס חיפש יותר שחקני הגנה מבין הגארדים כדי להתמודד עם ג’ונס נדוביץ’, אבל לפעמים למסורת יש כוח, ומאחר שמילאנו לא ניצחה כאן כבר הרבה שנים, הרי זה המשיך גם הפעם.

ג'וני אובראיינט (איציק בלניצקי)ג'וני אובראיינט (איציק בלניצקי)

במשחק צמוד שכזה, כל פעולה חיובית או שלילית יכולה לקבוע, וכך, יכולת התקפית של אוברייאנט במשחקו הטוב ביותר בשורות מכבי עם מספר שלשות בתנועה, ניצל את החלטת המאמן האיטלקי פיאניג'אני, שמיעט להציב עליו שחקני הגנה גם כשהוא ראה כי הפורוורד חם ובלתי ניתן לעצירה באחד על אחד. נכון, מילאנו היא קבוצה עם הרכב אישי ברמה גבוהה, אבל נמצאת עכשיו בהפסד יורוליג שלישי מתוך ארבעת משחקיה האחרונים, ומכבי ניצלה את המגרש הביתי שלה ואת הרצון והתרומה של כמעט כל אחד שעלה למגרש לניצחון והראתה אופי.

מכבי מסיימת סיבוב ראשון והמאזן שלה, 10:5, הוא לא טוב. לאחר התחלה לא טובה עם נבן ספאחיה, שעצם ההיסוסים באם להשאירו בסיום העונה שעברה הוציאה אותו במצב לא טוב והיה ברור שהוא לא יסיים את העונה. נכון, ספאחיה התמודד עם הגרלת משחקים קשה ועם פציעות, אבל למעשה לא הצליח לנצח עם הקבוצה אף משחק, להוציא את הניצחון על בודוצ'נוסט. ספרופולוס הגיע לקבוצה ויצר קשר טוב יותר עם השחקנים, הרוטציה יותר רחבה, כל השחקנים מרגישים שייכים ומחויבים ויש איזשהו רצון לתת יותר בהגנה, אם כי עדיין ההגנה לא מספיק טובה.

נבן ספאחיה (איתי כהן)נבן ספאחיה (איתי כהן)

מכבי הפסידה בגלל פציעה את ג’רמי פארגו, ומאז היא בלי רכז ברמתו, וזה כבר קשור יותר לבניית הקבוצה והחלטת המועדון לא להביא רכז מחליף גם לאחר עזיבתו של רמון סשנס. ווילבקין שגם הוא סחב פציעה נפגע מהיותו רכז, וגם הוא מסומן על ידי כל הקבוצות כחור הגנתי. ריי שכמעט נפלט מהקבוצה מקבל עכשיו יותר זמן וגיבוי מספרופולוס, אם כי הוא עדיין חסר ניסיון ביורוליג ונראה איך יתפקד עכשיו עם הגיבוי והדקות כנגד הקבוצות הגדולות ובמשחקים המכריעים שמחכים למכבי.

ג’ון דיברתולומאו משותף מעט ביורוליג ולדעתי אפשר לקבל ממנו ולהוציא ממנו יותר, מייקל רול ירד בדקות המשחק מאז בואו של ספרופולוס אחרי שהיה שחקן מפתח אצל ספאחיה, אבל בחלק מהמשחקים הוא עבר לתפקיד רכז – שזה לא תפקידו האמיתי וגם זה פגע בו. קיין אמור לספק את החלק היותר הגנתי עם שיתוק כוכבי היריב, ולפעמים הוא נסחף ללקיחת החלטות התקפיות שהם מעבר ליכולתו והוא פוגם בסך התרומה שלו.

ג'ון דיברתולומאו עם הכדור (איציק בלניצקי)ג'ון דיברתולומאו עם הכדור (איציק בלניצקי)

בלאק הוא עד רגע זה עם סיום הסיבוב הראשון אכזבה מיכולתו והשתלבותו במכבי ובכדורסל האירופי. הוא צריך לשבת עם עצמו ועם מאמניו וללמוד משגיאותיו כי כדי לעשות סיבוב שני מנצח, מכבי צריכה גם אותו. אנג’לו קלויארו הוא שחקן משלים והיו לו מספר משחקים מצוינים, אבל משחקים אחרים הוא נעלם קצת ולא שמר על יציבות. כהן, שבשלב מסוים לא ראה דקות, נשך שפתיים וחיכה, ובמשחקים האחרונים ממלא את מקומו כאיש שקם מהספסל ובסך הכל עושה את עבודתו.

רבות דובר על הצעירים במכבי, אז היחידי שמקבל דקות כרגע זה יובל זוסמן, שעושה עבודה נהדרת בהגנה אבל נראה עדיין שהוא חסר ביטחון התקפי. כמו כן, הוא לא משחק מספיק עם הכדור ולא מאיים מספיק על הסל. מה שהוא עושה מצוין בנבחרת, שלא לדבר על נבחרת העתודה. נמרוד לוי ודני אבדיה לא מקבלים דקות כי קשה בכל הלחץ הזה, וכשמוכרחים לנצח כל משחק אין מספיק מרחב תמרון למאמנים למצוא להם דקות, בטח לא ביורוליג.

יובל זוסמן עם הכדור (איציק בלניצקי)יובל זוסמן עם הכדור (איציק בלניצקי)

אני לא אפתיע עד עכשיו באם אומר שעד עכשיו הסיבוב הראשון הוא לא מוצלח ורע מאוד. נכון, מתמטית יש כביכול עוד אפשרות, אבל צריך להשיג עוד כ-10 עד 11 ניצחונות כדי להתברג בשמונה הראשונות, ואין זמן למשחקים חלשים או בפספוס משחקי בית. למעשה, הצהובים צריכים נס כדי להעפיל לשלב הבא בסיום הסיבוב השני, כאשר כבר בשבוע הבא, מתחיל המסע נגד ריאל מדריד.

אסור לפספס
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
נגןהאם קונדה הוא המתלבש הטוב בעולם הכדורגל?
האם קונדה הוא השחקן האופנתי ביותר בעולם?
נגןמעלים הילוך: זהבי מכפכף את אלעד מדמון
מעלים הילוך: זהבי מכפכף את אלעד מדמון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר