יום שלישי, 01.10.2024 שעה 22:24
צביקה שרף

מכבי יכולה להגיע לפיינל פור ומעבר העונה

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: יאניס קיבל את ההחלטות הנכונות וניצח בדרבי הפרטי שלו, הצהובים הוכיחו שהם יכולים ללכת רחוק לפני המשחק מול אנדולו

השבוע הארוך והעמוס של מכבי תל אביב הגיע הערב (חמישי) לשיאו במשחק פה בבית נגד פנאתינייקוס, זאת אחרי ההצגה הנפלאה בשבוע שעבר נגד צסק”א מוסקבה. על אף הפצועים והחסרים, הצהובים שאפו לנצח במשחק החשוב הזה, קרב ישיר על המיקום בקבוצות הצמרת הגבוהה ביורוליג.

מכבי ת”א למעשה רשמה היום ניצחון גדול והוכיחה שהשנה היא יכולה ללכת רחוק ולהגיע לפיינל פור ואף מעבר לזה. הקבוצה היא למעשה היחידה העונה ששמרה על הבית שלה ביורוליג ולא הפסידה באף משחק אותו היא אירחה.

ספרופולוס התחיל עם קלויארו בחמישייה במטרה להעמיד חמישייה גבוהה ופיזית, אבל המשחק התחיל בצורה רעה עבור הצהובים. שמונה החטאות מהשלוש, ווילבקין שלא מצליח לקלוע סל והגנה רכה מאוד שנתנה ליוונים הובלה מרשימה. האורחת הייתה חזקה התקפית, מכבי ת”א לא הייתה מאורגנת עם זריקות לא טובות, רכה בהגנה ולא הגיעה אפילו למכסת ארבע העבירות המותרות בהתקפה.

אנג'לו קלויארו מוסר (איציק בלניצקי)אנג'לו קלויארו מוסר (איציק בלניצקי)

לא ראינו את משחק ההתקפה של הצהובים, יותר מדי שחקנים כמו ווילבקין ואייסי לקחו זריקות לא טובות ושיבשו את תרגילי ההתקפה, בעוד האחרים לא ניסו לזרוק גם כשהיו חופשיים, והרבע הראשון הסתיים בקטסטרופה מבחינת אלופת ישראל עם פיגור של 29:13, וזה העמיד את מכבי ת”א כבר בחלק הזה במצב של רדיפה אחרי היריבה. בפיגור כזה גדול כבר מהרגע הראשון ברור מאליו שזו לא ההגנה האופיינית לצהובים, ומצד שני הקבוצה נראתה איטית, קצת כבדה ועם אנרגיות ירודות, והיא נכנסה מוקדם לתוצאה קשה מבחינתה.

עם זאת, למכבי ת”א יש גם אופי ויש גם כישרון והיא הראתה ברבע השני יכולת התאוששות וחזרה למשחק. היו מספר גורמים למה שקרה ברבע השני – התעלות של מכבי ת”א בריבאונד ההתקפה, חולשה מסורתית של פנאתינייקוס השנה ועוד שניים שעשו עבודה נהדרת, קודם כל דני אבדיה עם פעולות הגנתיות נהדרות, מניעת קבלת כדור, דאבל אפ לחטיפת כדור, בלוק שוט גדול ועוד סיומת נהדרת של פסט-שלשה נהדרת מהפינה והכנסת אנרגיה לכל הקבוצה,  שהייתה דרושה.

קלויארו, אבדיה, דורסי וכהן (איציק בלניצקי)קלויארו, אבדיה, דורסי וכהן (איציק בלניצקי)

השני הוא טיילר דורסי. עקב המאמץ של היונים על ווילבקין, דורסי לקח לידיו קצת הולכת כדור ומספר סלים מהשלוש, ועוד כניסה וסייע בהפעלת האנטר. באמת יכולת חשובה לטובת הקבוצה תחת לחץ, והחמישייה האנטר, אייסי, אבדיה, ווילבקין ודורסי סיימה רבע מצוין של מכבי ת”א והיא חזרה מפיגור 17 לפיגור בר מחיקה בשיפור ההגנה, מספר חטיפות כדור, ובנוסף היא חזרה לאחוזים הרגילים מהשלוש וריבאונד התקפה. ועדיין, שתי הקבוצות עוד לא שלפו את כל השפנים.

ספרופולוס התחיל את הרבע השלישי עם אותה חמישייה שסיימה מציון את הרבע השני, וכאן גם העייפות והרגליים הטריות יתחילו לדבר, ואכן החמישייה הזו החזיקה מעמד אבל לא הצליחה להיכנס להובלה, וכאשר פיטינו מאס בשליטה של האנטר ואייסי בריבאונד הוא זרק את הגבוהים שלו לספסל ושיחק עם דשון תומאס המצוין, אקס מכבי ת”א ומיטוגלו כשמכבי שהייתה חייבת לתת מנוחה להאנטר ואייסי נאלצה לשחק עם ג’ייק כהן וקלויארו, שהיו רכים מדי מול הפיזיות של היוונים. מכבי ת”א עם כניסה מאוחרת קצת של אלייז’ה בראיינט שוב סיימה רבע עם יכולות מעורבות בפיגור של ארבע נקודות. גם קלאת’ס שספג עבירה טכנית יצא לנוח, אבל הצהובים המשיכו לרדוף אחרי היוונים.

ריק פיטינו (איציק בלניצקי)ריק פיטינו (איציק בלניצקי)

ברבע הרביעי שוב חסרו האנטר ואייסי לחמישייה, אבל לא היה מי שיעצור את דשון תומאס, מי שהפליא במשחק מצוין בשורות היוונים הוא פאפאפטרו עם שלשות מדהימות, והוא אקס אולימפיאקוס של ספרופולוס, אבל דורסי קבע שוויון 71. לאחר מכן, ווסלי ג’ונסון הפליא בזריקה מחוץ לטווח שלו. מי שהיה משמעותי מאד ברבע הרביעי היה אלייז’ה בראיינט, שלעניות דעתי לא שותף מספיק עד אז, אבל מספר סלים חשובים כולל שלשה בפיגור 3 הפרש ושני ריבאונדים חשובים עם הגנה נפלאה, היה אחראי ראשי ביחד עם דורסי להובלה של מכבי ת”א.

גם העבירה הרביעית של קלאת’ס, שפיטינו הוציא אותו לספסל, עלתה ליוונים באיבוד ההפרש, ואז מכבי ת”א נכנסה לדקות הסיום המכריעות עם החמישייה החזקה שלה, האנטר, אייסי, בראיינט, דורסי ו-ווילבקין. חצי שני עם הגנה נהדרת, עם עצירת פנאתינייקוס על 10 נקודות ברבע הרביעי. טייריס רייס שרק לפני שבועיים קלע ארבעים ואחת נקודות נעצר בדקות המעטות שקיבל על ידי ההגנה הנהדרת של מכבי ת”א, ושוב עם ספסל קצר, עם שיא העייפות, שוב ניצחון של ספרופולוס והצהובים על מאמן מעוטר כמו פיטינו.

סקוטי ווילבקין ודני אבדיה בסיום (איציק בלניצקי)סקוטי ווילבקין ודני אבדיה בסיום (איציק בלניצקי)

זה היה דרבי פרטי של יאניס נגד הירוקים, והוא קיבל את ההחלטות הנכונות בחמישיות ובהגנה, לעומת הטעויות של מאמן היוונים מנגד. זה היה ניצחון חשוב של מכבי ת”א. אמנם לא בספרות כפולות כמו שבקבוצה התרגלו בזמן האחרון, אבל זהו ניצחון מרשים וחשוב ועם מחצית שנייה ברמה גבוהה, ולא נשכח את הפיגור הגדול ברבע הראשון. אז ביום חמישי הבא עוד משחק קשה נגד אנדולו באיסטנבול, נגד מוליכת היורוליג. איני יודע איך נוהג יאניס, אבל אני הייתי נותן לקבוצה יומיים של חופש עד יום ראשון, כי הרגליים מחוסלות אחרי ארבעת הניצחונות והמשחקים בשבוע אחד, וקצת התרעננות לא תזיק להם.

יאניס ספרופולוס ושחקני מכבי ת"א מודים לקהל בסיום (איציק בלניצקי)יאניס ספרופולוס ושחקני מכבי ת"א מודים לקהל בסיום (איציק בלניצקי)
אסור לפספס
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
נגןהאם קונדה הוא המתלבש הטוב בעולם הכדורגל?
האם קונדה הוא השחקן האופנתי ביותר בעולם?
נגןמעלים הילוך: זהבי מכפכף את אלעד מדמון
מעלים הילוך: זהבי מכפכף את אלעד מדמון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר