יום שלישי, 01.10.2024 שעה 22:30
אלון חזן

התיקו של ריאל מעצים את הפועל

אלון חזן בטור אישי ל-ONE: ריאל קבוצה עם הרבה אופי, בספרד היא תנצח בגדול. צ'לסי מסוגלת למצוא עצמה כאלופת אירופה. הערב? באיירן טובה מאינטר

המפגש בין ריאל מדריד לבין ליון היה משחק בו הספרדים היו צריכים לנצח לא רק את היריבה שלהם כדי לעבור שלב, אלא גם לנצח את ההיסטוריה העגומה של המועדון מול הצרפתים.

לאורך השנים האחרונות ליון הפכה לכבשה השחורה של ריאל מדריד, מה שהפך את המשחק למסוכן עבור האורחים, על אף שהם עולים על יריבתם ב-2-3 דרגות.

במחצית הראשונה ליון התנפלה על המשחק והיתה דומיננטית, בעוד ריאל נראתה כקבוצה שיותר פוחדת להפסיד מאשר רוצה לנצח, אלא שבמחצית השניה הדברים השתנו.

כנראה שבהפסקת המשחק ניער מוריניו את החניכים שלו, הזכיר להם שעם כל הכבוד להיסטוריה העגומה עם ליון, הוא הגיע לקבוצה כדי לזכות בכל התארים האפשריים, מה שאומר שהדחה כבר בשמינית הגמר בכלל לא נמצאת בלקסיקון. לאחר המחצית, ראינו ריאל דומיננטית יותר שמגיעה למצבים מול השער, אך לא מצליחה לתרגם אותם לשערים.

או-אז הסיט מוריניו את המבט שמאלה, לעבר הספסל, ולבטח אמר לעצמו: "יש לי פה מישהו שמכיר את המגרש הזה יותר טוב מכולם. למה לא לתת לו הזדמנות?". בנזמה עלה לכר הדשא, וכמו בתסריט שנכתב מראש, במגרש שבו הוא גדל, עשה את ה-0:1 לריאל מדריד.

קרים בנזמה כובש את שער היתרון (רויטרס)
קרים בנזמה כובש את שער היתרון (רויטרס)
 

באותה הרגע נרשמה תמונת המשחק, תמונה כפולה – מצד אחד, בנזמה שמתקשה לחגוג מול מועדון הנעורים שלו, וביציע פלורנטינו פרז צוהל, מחזיק את הראש ומשחרר אנחת רווחה, כאילו אומר "ברוך שפטרנו" על היריבה הצרפתית שהעיקה על המועדון שלו בשנים האחרונות.

ליון עוד ניסתה להציל את הכבוד שלה וניצלה טעות בהגנת ריאל כדי להשוות ל-1:1, תוצאה שאולי תחסיר פעימה אצל הספרדים לקראת הגומלין.

לדעתי, ריאל מדריד תנצח את היריבה הצרפתית בברנבאו, ותנצח בגדול. ריאל היא קבוצה עם אופי, לא רק על כר הדשא, אלא גם על הקווים, ולמרות הכישלון במפגש האחרון עם ברצלונה, היא בהחלט קבוצה שיכולה ללכת עד הסוף בכל המפעלים.

אנחנו כישראלים תמיד מנסים לשרבב את הכדורגל שלנו למעמדים שכאלו, והיום, כשאנחנו רואים את ריאל הגדולה יורדת ב-1:1 מהמגרש בצרפת, הדבר מזכיר לי עוד רגע של עונג, כשהפועל ת"א ירדה מאותו המגרש בתוצאת 2:2, מה שגורם להעריך את ההישג של האדומים ושל הכדורגל הישראלי הרבה יותר.

ערן זהבי בטירוף מול ליון (רויטרס)
ערן זהבי בטירוף מול ליון (רויטרס)
 

במשחק המקביל, צ'לסי שמה לעצמה פלסטר קטן על כל הפצעים והכישלונות מהזמן האחרון. למרות העונה הבינונית של הכחולים, אני מאמין שהיא יכולה למצוא את עצמה בסיום העונה עם תואר אלופת אירופה. יש לאנגלים את הכלים, ובמשחקי נוק-אאוט היא יכולה למצוא עצמה בתוך משחקים ספורים במרחק 90 דקות מהתואר הנחשב באירופה.

מחר מצפים לנו שני מפגשים נוספים, כשבאחד מהם תפגוש מנצ'סטר יונייטד את מארסיי. למרות שזו לא אותה יונייטד הגדולה והמבריקה, מדובר במועדון עם מסורת ומורשת שתמיד, אבל תמיד, מגיע פייבוריט למשחקים, וכך גם הפעם מול הצרפתים.

במשחק המקביל נקבל שחזור של גמר ליגת האלופות מהשנה שעברה, כשאינטר תשחק מול באיירן מינכן. למרות הפיקנטיות, קשה לי להאמין שאינטר תוכל גם לשחזר את תוצאת המשחק מהעונה החולפת. באיירן מינכן קבוצה טובה ממנה השנה, כאשר אנחנו גם רואים את הדעיכה של הכדורגל האיטלקי, שלב אחר שלב. לדעתי, לארץ המגף לא תהיה נציגה בשלב רבע הגמר.

אסור לפספס
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
נגןהאם קונדה הוא המתלבש הטוב בעולם הכדורגל?
האם קונדה הוא השחקן האופנתי ביותר בעולם?
נגןמעלים הילוך: זהבי מכפכף את אלעד מדמון
מעלים הילוך: זהבי מכפכף את אלעד מדמון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר