יום שלישי, 01.10.2024 שעה 20:28
אלון חזן

סלטיק וריינג'רס יכולות רק לקנא

אלון חזן בטור אישי ל-ONE: השתיים יכולות להביט בקנאה בקבוצות כמו פולהאם או וולבס. סלטיק שיחקה נכון, ריינג'רס לא. ההשפעה של כיאל מדהימה

האולד פירם הוא עדיין אחד הדרבים הגדולים בעולם. הדרבי בין סלטיק לריינג'רס הופך את האמרה שכדורגל לפעמים גדול מדת לעובדה קיימת, בעקבות מלחמת הדתות בין שני המחנות.

אין ספק שהדרבי בין שתי הסקוטיות הוא ססגוני וגדול הרבה בזכות מה שקורה ביציעים. מדובר בשתיים מהקבוצות הגדולות בכדורגל הבריטי. אבל, בשנים האחרונות הן דועכות בצורה משמעותית בעקבות הפריחה הכלכלית בליגה האנגלית.

אם עד לפני מספר שנים יכולנו להזכיר בנשימה אחת את סלטיק, ריינג'רס ומנצ'סטר יונייטד, כיום, שתי הסקוטיות יכולות להביט בקנאה בקבוצות מהדרג השלישי באנגליה דוגמת פולהאם או וולבס, להן תקציבים אדירים.

שתי היריבות המרות מתקשות מאוד להחזיק שחקנים בסדר גודל עולמי. אם בעבר שתיהן החזיקו שחקנים גדולים, היום שתיהן מחזיקות או בשחקני בית או שחקנים מתבגרים שמגיעים לסיים את הקריירה. עדיין, עם כל התנאים האלה, מדובר בדרבי ענק. באף מגרש כדורגל אין אווירה כמו שיש כששתי הקבוצות האלו משחקות.

סמאראס ואדו. סלטיק שיחקה נכון, אם רק הפנדל של החלוץ היה נכנס... (רויטרס)
סמאראס ואדו. סלטיק שיחקה נכון, אם רק הפנדל של החלוץ היה נכנס... (רויטרס)
 

להבדיל ממספר דרבים שהתקיימו העונה, זה הדרבי היחיד שהיה יכול לקבוע את זהות האלופה. יכולנו לראות שמבהלך העונה כל אחת מהקבוצות הצליחה לנצח דווקא בחוץ, אבל לאף אחד מהמשחקים האלה לא היה משמעות כמו הדרבי הזה.

מבחינת ריינג'רס זו היתה אולי ההזדמנות האחרונה לקבוע את גורל האליפות. מנגד, סלטיק הגיעה למשחק כדי לא להפסיד ואולי גם לגנוב הזדמנות כלשהי ולעשות צעד ענק בדרך לזכיה נוספת בתואר האליפות.

מה שיכולנו לראות על כר הדשא, וזה די מפתיע אותי, זה שדווקא ריינג'רס, שהיתה אמורה לנצח במגרש הביתי שלה, שיחקה בצורה שמרנית. המאמן של ריינג'רס, וולטר סמית', שמר על מסגרת שמרנית עם ילביץ' ועם לאפרטי ולא הרשה לעצמו לשחק עם עוד חלוץ כמו אל חאדג'י דיוף המנוסה.

וולטר סמית´ (רויטרס)
וולטר סמית´. יצטער שלא הלך על כל הקופה (רויטרס)
 

במחשבה לאחור, כשהוא יישב עכשיו בבית, הוא יצטער אולי שלא הלך על כל הקופה. מצד שני, סלטיק שיחקה כדורגל נכון. היא הגיעה למשחק חוץ במגרש שהאווירה הביתית היא פשוט מטורפת. היא ידעה שחשוב לה מאוד לעבור לפחות את החלק הראשון של המשחק בשלום והיא עשתה את זה בהצלחה. יכולנו לראות שלקראת סיום המחצית השניה ובהמשך שלה, סלטיק היתה מסוכנת יותר, כשהמצב הטוב ביותר שלה היה החמצת הפנדל של סאמארס.

כנראה שלא רק בכדורגל שלנו יש טעויות שיפוט. מעניין היה לראות מה היה קורה אם לשופט שם היו קוראים אלי חכמון. אנחנו רואים שטעויות קורות לשופטים גם בליגות גדולות יותר.

הדבר הכי גדול שאנחנו צריכים לקחת המהמשחק הזה זה את הזווית הישראלית. בירם כיאל הוא לא שחקן שעושה דברים מבריקים ונוצצים אבל ההשפעה והנוכחות שלו במרכז השדה פשוט מדהימה.

בירם כיאל מתקל את נייסמית´. ההשפעה שלו על סלטיק מדהימה (GettyImages)
בירם כיאל מתקל את נייסמית´. ההשפעה שלו על סלטיק מדהימה (GettyImages)
 

זה לא נתפס ששחקן שנמצא בשנה הראשונה שלו בחו"ל, בקבוצה שהיא אחת הגדולות בסקוטלנד, הופך להיות ציר כל כך מרכזי בפרק זמן כל כך קצר. במחצית השניה ביחד עם הקבוצה שלו, יכולנו לראות איך הוא משתחרר הרבה יותר והופך להיות נקודה שקשה לעבור דרכה במרכז השדה.

יכולנו לראות בחלק הקדמי איך השחקנים סומכים עליו, מחפשים אותו ונותנים לו את הכדור. זו בשורה מצוינת לנבחרת ישראל לקראת המשך המשחקים שלה במוקדמות היורו.

ריינג'רס יוצאת עם רגשות מעורבים מהמשחק הזה. אבל היא יכולה להיות רגועה שלא הפסידה מהפנדל של סאמראס. סלטיק השלימה את המשימה מבחינתה והיא יכולה להיות מרוצה למרות החמצת הפנדל של החלוץ היווני.

שוב אני אומר, גם סלטיק וגם ריינג'רס, שאחת מהן שוב תהיה אלופה כמו תמיד, יכולות להסתכל רק בקנאה לעבר הפער העצום שנוצר בינן לבין הקבוצות האנגליות.

אסור לפספס
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
נגןהאם קונדה הוא המתלבש הטוב בעולם הכדורגל?
האם קונדה הוא השחקן האופנתי ביותר בעולם?
נגןמעלים הילוך: זהבי מכפכף את אלעד מדמון
מעלים הילוך: זהבי מכפכף את אלעד מדמון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר