יום שלישי, 01.10.2024 שעה 14:27
אלון חזן

לאמן את הפועל - כבר לא מציאה

אלון חזן בטור אישי ל-ONE: שירזי עשה החלטה טובה למרות שהוא ברירת מחדל. הקהל טעה כשגרם לסיני לא להגיע. אבוקסיס היה צריך לאמן מלכתחילה

אחרי השבוע הסוער שעבר על הפועל תל אביב עם הפיטורים של המאמן המעוטר והוותיק ביותר בכדורגל הישראלי, עמדה הפועל בבעיה קשה יותר: מי ימלא את החסר? פתאום אנחנו רואים שאחת המשרות שהיתה מהנחשקות בעבר בכדורגל הישראלי הפכה למציאה לא גדולה כל כך. ניר קלינגר העדיף לאמן בקפריסין, רוני לוי העדיף להישאר שם וכשהפור נפל על אחד מגדולי הסמלים של הפועל בכל הזמנים, משה סיני, אפילו הוא לא מצא את הדרך להשתדך לאדומים, וויתר על ההצעה.

מדהים היה לראות איך דווקא ההחלטה של אלי טביב למנות את אחד הסמלים הגדולים לא עברה בצורה חלקה מבחינת הקהל של הפועל. מבחינת הבעלים, הוא חשב שאם יביא את סיני הוא יצליח לכפר על הפער הגדול בינו לבין הקהל ופתאום גם בשורה כזו לא הצליחה לרצות את האוהדים האדומים.

הבחירה בניצן שירזי הפכה להיות סוג של ברירת מחדל, לא ששירזי לא מאמן ראוי. אחת המשימות הקשות היתה פה שכל מאמן שמכבד את עצמו יידע שהוא מגיע לאמן למספר חודשים. אלי טביב עוד הצהיר שהמאמן המועדף עליו בשנה הבאה הוא אלישע לוי. זה קצת מוריד מכבודו של המאמן, וזאת הסיבה שחלק לא לקחו את התפקיד.

שירזי מבחינתו עשה החלטה מצויינת ועשה בחכמה רבה שכן לקח את הפועל אחרי מחצית השנה הנוראית שעבר בהפועל חיפה. אל תשכחו את הבלאגן שהיה לו בתחילת השנה. זו הזדמנות פז עבורו. השאיפה של הקבוצה עדיין ברורה: תואר אליפות. לניצן יהיו את כל הכלים. אלי טביב, אחרי שפיטר את קשטן, יעשה הכל ובכל סכום, כדי להביא כמה שיותר שחקנים להחזיר את הקבוצה לאליפות.

ניצן שירזי (משה חרמון)
ניצן שירזי. הזדמנות לשפר את מעמדו (משה חרמון)
 

עבור שירזי מדובר בהזדמנות לשפר לא רק את מעמד הפועל אלא גם את מעמדו. שביט אלימלך מגיע כחוליה שתקל על החיבור בין המאמן להפועל. האדומים צריכים לראות איך הם עוברים את הזעזוע הזה. לניצן מחכה המון עבודה, אך כמו שאמרתי קודם לכן, הוא מגיע לארבעה חודשים, אבל יכול לעשות עבודה שתשאיר אותו ליותר זמן ממה שמישהו קבע לו בתחילת הדרך.

האוהדים האלו, שידועים בפנאטיות שלהם כלפי המועדון, היו יכולים להיות קצת יותר נלהבים מהגעתו של סיני, כי הוא כמאמן שונה לחלוטין וטוב יותר משהיה בעבר. הוא יכול לתרום רבות. חלק מהקולות של הקהל גרמו לכך שהעסקה לא יצאה אל הפועל.

משה סיני. האוהדים טעו איתו (מור שאולי)
משה סיני. האוהדים טעו איתו (מור שאולי)
 

ביציעים יכולים להתנחם בכך שלפחות סמל אחד כמו שביט אלימלך חוזר לשורות המועדון ומהווה זהות כלשהי על הקווים עבור אלה שביציעים. האבסורד הגדול הוא שבתחילת העונה לאלי טביב היה מועמד שמקובל לגמרי עליו, על האוהדים ועל השחקנים, יוסי אבוקסיס שמו. מלחמות כבוד מיותרות גרמו לכך שבאמצע העונה יש לבני יהודה מאמן שעושה את העבודה שלו בצורה מצויינת ובהפועל תל אביב בשלב כזה הופכים את המדינה כדי למצוא מאמן. אחת הטענות של טביב היתה שדרור קשטן איבד את חדר ההלבשה. לאבוקסיס היה כבר את חדר ההלבשה. כנראה שמשחקי כבוד מיותרים גרמו לכך שהוא לא יהיה שם.

אסור לפספס
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
נגןהאם קונדה הוא המתלבש הטוב בעולם הכדורגל?
האם קונדה הוא השחקן האופנתי ביותר בעולם?
נגןמעלים הילוך: זהבי מכפכף את אלעד מדמון
מעלים הילוך: זהבי מכפכף את אלעד מדמון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר